dimarts, 7 de juliol del 2009

La Pantanada de Tous de 1982 i el nucli de població originari de Beneixida (la Ribera Alta)

De l'antic nucli de Beneixida només queda la font, l'església, el cementeri i els solars on van estar les cases. Després de la Pantanada de Tous de 1982 el nucli de població va ser traslladat a una nova ubicació, a una zona més elevada. Va ser el mateix cas que Gavarda, on, no obstant, no s'ha enderrocat totalment el nucli originari. Beneixida, com a conseqüència de la Pantanada de Tous de 1982, va ser totalment negat per les aigües, encara que, a més de l'avinguda rebuda després del trencament de la presa, el poble ja estava inundat per les aigües del riu Sellent. Les fotos ens mostren el rellotge (nou) de l'església, i alguns antics carrers del nucli que duen cap a l'església.

Tinc constança d'un llibre amb nombroses fotografies del nucli de Beneixida, i he estat buscant-lo, infructuosament de moment. Si algú té coneixement, o com es pot aconseguir, li demane per favor que m'ho faça saber. Gràcies. El meu correu és: agustihernandez@gmail.com.

3 comentaris:

Mr. Samper ha dit...

Molt interessant!

;)

Anònim ha dit...

Hola Agustí
He encontrat el teu meravellós blog i ja et tinc als enllaços del meu blog de viatjes.
M'agrada molt viatjar i la fotografia.
Soc de València i criat al Cabanyal (poble de mon pare)i a Aielo de Malferit (poble de ma mare).
Des de fa 15 anys, per raons laborals, visc a Cartagena, i sempre que puc vaig a València a vorer a la familia i els amics.

¡Quines ganes de prender una orxata com Déu mana!

Salutacions des de Cartagena (Murcia)

Agustí Hernàndez ha dit...

Trapatroles,

gràcies pels teus comentaris. El teu blog és magnífic.

Agustí